Categorie: "Nederlandse Box Office"

Ook Wolverine in Nederland #1

X-Men Origins: Wolverine is ook bij ons dit weekend de best bezochte film van Nederland geworden. Hugh Jackmans eerste eigen superheldenfilm draaide hier als sinds vorige week dinsdag en heeft dus in 6 dagen meer dan 863.000 euro opgebracht! En dat is behoorlijk voor een comicverfilming, die het normaliter niet zo populair zijn bij de Nederlandse bioscoopbezoeker, maar daar is de laatste jaren verandering in gekomen.

17 Again sneller dan Fast & Furious

De nieuwe Zac Efron-comedy 17 Again, die vorige week ook in Amerika op de 1e plaats opende, is ook bij ons dit weekend de best bezochte film in Nederland geworden. De Big-kloon was door sterhoofdrolspeler en High School Musical-hunk Efron toch Vin Diesel en zijn auto buddies te snel af. Fast & Furious heeft na 3 weken op #1 nu een stapje terug moeten doen, maar mag niet klagen met een totaal van 2,2 miljoen euro in de tank.

Fast & Furious te snel voor He’s Just Not that Into You

Fast & Furious, die in de USA al naar de 5e plaats is gezakt, blijft bij ons na drie weken gewoon op #1 staan. De autofilm heeft in ons land al bijna 2 miljoen euro opgebracht. De nieuwe vrouwenfilm He’s Just Not that Into You kon daar niet genoeg tegenin brengen en opende op de 2e plaats. Natuurlijk nog steeds niet slecht voor de zoveelste film, na Bride Wars en Confessions of a Shopaholic, over de liefdesproblemen waar vrouwen dagelijks mee worstelen.

Vechtende bruiden in Nederland op #1

De comedy Bride Wars is dit weekend de best bezochte film in de Nederlandse bioscopen geworden. De vrouwelijke bezoekers hadden na het zien van Confessions of a Shopaholic, de smaak te pakken gekregen en kochten dit weekeinde dus massaal een kaartje om Anne Hathaway en Kate Hudson als echte bridezillas over het scherm te zien rollen. Net zoals bij Shopaholic heeft Bride Wars het bij ons wel gepresteerd op #1 te openen, terwijl ze het begin januari in Amerika nog moesten afleggen tegen Clint Eastwood.

Shopaholic in Nederland wel succes

De romantische comedy Confessions of a Shopaholic is dit weekend in Nederland de best bezochte bioscoopfilm geworden. Wat de komedie in Amerika dus niet voor elkaar kreeg, is zij in ons land dus wel gelukt. Er zijn nog nooit zoveel shopping bags ingechecked bij de bioscoopkassa’s, toen vele koopzieke Hollandse dames dit weekend een filmpje gingen pikken.

Ook Nederland watched the Watchmen

Het is bijna niet te geloven, maar dit weekend is Watchmen in Nederland  de best bezochte bioscoopfilm geworden. Wat een fantastisch nieuws!!! Het superheldenepos was in zijn eerste vier dagen goed voor ruim 427.000 euro. De Nederlandse filmliefhebber heeft blijkbaar toch meer smaak dan ik had gedacht. De romcom Marley & Me, waarvan ik had gedacht dat de meeste bezoekers zou trekken, opende op de tweede plaats met bijna 400.000 euro. Maar gelukkig waren de superhelden populairder dan de honden.

Tom en Carice verslaan Jim en Leonardo

Het flitsbezoek afgelopen donderdag van Tom Cruise aan ons landje heeft zijn vruchten afgeworpen, want door de vele publiciteit is zijn fim Valkyrie dit weekend met ruime cijfers de best bezochte film van Nederland geworden. De film, met naast Tom natuurlijk onze eigen Carice van Houten en Halina Reijn, was goed voor bijna 700.000 euro aan de bioscoopkassa’s, wat zich vertaald in ongeveer 90 duizend bezoekers.

Nederlanders blijven ja zeggen tegen Yes Man

Yes Man is voor het tweede weekend achtereen de best bezochte film van Nederland geworden. De bioscoopbezoeker blijkt dus erg gecharmeerd te zijn van Jim Carrey’s Liar, Liar-kloon, die Yes Man toch  gewoon is. Oorlogswinter blijft het, ondanks dat de kerstvakantie allang weer is afgelopen, fantastisch doen en bezet standvastig de 2e positie, met inmiddels bijna 5 miljoen euro op zijn conto.

Oorlogswinter laat Marco, Madagascar en Keanu achter zich

De mooiste Nederlandse film van dit jaar, Oorlogswinter, presteert het in zijn 4e weekend alsnog de bestbezochte film van ons land te worden. Hiermee laat de boekverfilming Marco Borsato’s Warchild-drama Wit Licht, die in zijn 2e weekend alweer zakt van #4 naar #5, ver achter zich. Oorlogswinter heeft inmiddels 1,8 miljoen euro gedaan en dan is de kerstvakantie nog maar net begonnen.